RIDING TIP: Jazdenie na vode.

Ak idete na dlhší trip, tak sa pripravujete aj na možnosť, že budete jazdiť v daždi. Inokedy vás môže dážď zastihnúť nečakane na výlete okolo komína. Pravdepodobne má každý z vás už nejakú skúsenosť s jazdou za dažďa. Ak nie na moto, aspoň na bicykli.
Motocykle sa správajú na mokrej ceste lepšie, než si laická verejnosť myslí. Profil motocyklovej pneu lepšie krája vodu. Avšak vplyvom vody dochádza samozrejme ku zníženiu priľnavosti.
PLYNULOSŤ
Kľúčom ku správnemu jazdeniu na vode je plynulosť. Plynulosť vo všetkom čo robíte. Pomalšie akcelerovať, dlhšie brzdiť. prechádzať zatáčkami pomalšie a plynulejšie, menej sa do zákrut nakláňať a jazdiť na vyššom prevodovom stupni ako za sucha. Toto sú všetko veci, na ktoré by ste mali pamätať, pri jazde za dažďa.
DEZÉN PNEU
Pred jazdou v daždi je dobré skontrolovať dezén vašich pneu. Ak sú pneu zjazdené, sú nebezpečné pretože im chýbajú drážky ktoré odvádzajú vodu spod pneu do strán, aby prišla guma do kontaktu s vozovkou. Môžete to vidieť aj na superšportoch ktorých slicky majú taktiež drážky. Ak nie je voda odvedená do strán spod penu nastáva Aquaplaning ktorý je veľmi nebezpečný nakoľko vtedy pneu nemá žiadnu trakciu. Počas dažďa je dobré sa vyhýbať koľajam als. vyjazdeným pruhom po kolesách áut. Je dobré hľadať si suchšie miesta resp. miesta s menej vodou na vozovke. Poviete si fajn, pôjdem po strede cesty.
ZAČIATOK BÚRKY
Ísť po strede pruhu je správna voľba, avšak keď ešte len začína pršať, tak je na ceste veľa prachu a oleja hlavne v strede pruhu. Voda tieto suché olejové škvrny opäť rozriedi a práve stred cesty býva pri začiatku búrky najšmykľavejší. Keď už prší dlhšie, špinu a olej dážď zmije mimo vozovku a vtedy sa stred stáva bezpečnejším než kraje.
ZEBRY
Nielen priechody pre chodcov, ale aj stredové a krajné čiary bývajú vyznačené farbou ktorá sa za mokra veľmi šmýka. Do farby sa pridáva silikón a reflexné sklenené guličky. Silikón pomáha rýchlejšiemu schnutiu a predlžuje životnosť náteru. Negatívna stránka je, že za mokra je farba veľmi šmykľavá. Zebry samotné, na rozdiel od čiar pozdĺžnych sú miesta cez ktoré musíte prejsť hlavne pri odbočovaní na križovatkách a to zrovna v momente keď máte motorku v náklone a akcelerujete. Preto odporúčame nepridávať za mokra na priechodoch pre chodcov. Udržujte konštantnú rýchlosť a držte motorku viac vzpriamene.
ROSENIE V PRILBE
Ak máte jetku s vyklápacím plexi tento problém odpadá. Ak máte open face tak je dobré mať číre okuliare, inak toho veľa neuvidíte počas dažďa. V tom prípade odporúčame prečkať búrku pod mostom alebo nejakým prístreškom. Hmla v prilbe býva problém hlavne u integrálok. Kedy sa vám rosí predný vizor. Sú dve možnosti ako to riešiť. Buď si necháte pár milimetrov vizor otvorený a tvár vám bude voda jemne osviežovať, alebo použijete spray proti zahmlievaniu.
REFLEXNÁ VESTA
ak chcete jazdiť v daždi, základom je vidieť a byt videný. Preto odporúčame reflexnú vestu alebo pruhy ktorými pomôžete iným vodičom, aby vás cez zapršané okno lepšie videli. Jazda v daždi má svoje čaro. Preto sa nebojte jazdiť. Spomaľte, jazdite plynulo a vychutnajte si ten špeciálny moment.
To je všetko čo potrebujete vedieť o jazde v daždi.