Otázky a Odpovede

Ty sa pýtaš a Tatko Biker odpovedá.

Zdravím. Som motorkárka a mala som Horneta 600. Jazdila som na nej 3 sezóny. S tou motorkou som bola úplne zžitá. Nemala som žiadnu nehodu. Nejaké kiksy boli samozrejme, ale nikdy som nespadla. Chcem sa spýtať, ďalej uvažujem, čo by som si kúpila. Či mám ísť do väčšej kubatúry, alebo znova Horneta. Chcela by som skúsiť Hornet 900. Alebo uvažujem aj nad BMW S1000R, Honda CB1000R a dokonca môj favorit ktorého sa trochu obávam je V-Max1700. Čo mi poradíte? Ďakujeeeem Danka

Takže Danka ..k tomu V-maxovi. V-max má síce parádny motor, ale jazí sa na ňom úplne inak, ako si zvyknutá z naháčov. Nie je tam taký športový posed ako na naháčoch. Je to skôr classic až choprovský posed. Nohy máš omnoho viac dopredu a preto je to úplne iné zvezenie. Preto si myslím, podľa toho čo píšeš, čo ti sedí. Podľa mňa by si mala zostať pri naháčoch. A či si vyberieš Horneta, CB alebo S1000R je to jedna kategória ktorá má rovnaký štýl jazdenia. Skôr by som si ich išiel vyskúšať a podľa pocitu sa rozhodol.odpoved


Ahoj Tatko. Môžem vlastniť a mať na seba napísanu motorku, ktorá je kategórie A, ak mám vodičské oprávnenie nižšie (napr. A2)? Viktor

Dokonca môžeš na seba prihlásiť aj auto, bez toho, že by si mal vodičák. Pretože zákon nezakazuje vlastnenie. Jazdiť, však môžeš iba s vodičákom.


Je reálne, aby mali 4-ročné ostré enduro motorky len 120 mth? Viktor

V dnešnej dobe ľudia nemajú veľa času na cross jazdenie Bežný človek jazdí cez víkend. Takisto sa na ostrej kroske nedá jazdiť celý deň. Takže ak najazdia 40 hod za rok, tak je to už fajn. Čiže 120mth pri 4 ročnej Cross motorke je OK. Tatko Biker


Čauko Tatko, kedy kupovať ojazdenú motorku? Pred, alebo po sezóne? Vďaka Martin

Čau Martin, je to veľmi individuálne. Niekto dá po sezóne zľavu, aby sa jej zbavil a mohol cez zimu kupovať za lepšiu cenu novú. Iný si počká na jar a netlačí ho že je zima a moto mu stojí v garáži. Takže jednoznačná odpoveď na to nie je. Skús obvolať pár inzerátov a uvidíš. TB


Ahoj Tatko, vieš mi poradiť, akú motorku si mám kúpiť ako svoju prvú? Veľmi ma lákajú choppre, bobbre, alebo coffee. No neviem sa rozhodnúť nad značkou, kubatúrou atď. Určite jazdená, nech ma neporazí, ak ju niekde prekotím. Ďakujem, Lukáš

Keďže moto chceš používať na kľudné jazdenie, sem tam vo dvojici, neodporúčam ti kategóriu Café Racer nakoľko na nej chýba trocha pohodlia. Jazdná pozícia je dosť v predklone na ruky a po chvíli budeš cítiť zápästie. A tiež nie je najpohodlnejšia pre spolujazdca. Čo sa tyká Bobber štýlu, tak zväčša tam chýba sedadlo spolujazdca :-) Z toho čo píšeš ti najviac odporúčam 2 kategórie chopper alebo naháč s ktorými by si mohol začať. Môj výber bol podriadený viacerým kritériám ako napr. dostatočný počet motoriek toho typu v obehu, kvôli náhradným dielom. Tým že máš cez 30 rokov, môžeš si urobiť vodičák na motocykle skupiny A. Čo znamená bez obmedzenia obsahu a výkonu, avšak ako prvý bike som sa držal objemu okolo 600cc. A relatívneho pohodlia pre spolujazdca, aj keď ho budeš voziť na začiatku skoro vôbec. Najprv sa uč jazdiť sám. Tu je zoznam motoriek ktoré ti odporúčam.

CHOPPER:
Honda Shadow 600
Kawasaki Vulcan 650
Yamaha Virago 535

NAHÁČ:
Honda CB 500-600 F
Kawasaki ER 5n
Suzuki GSF 600 Bandit
Suzuki SV650
Yamaha XJ600 Diversion

Ber to ako tvoj prvý bike, takže je v podstate je jedno pre ktorý sa rozhodneš. Ja osobne, by som šiel skôr do naháča. Zdá sa mi byť univerzálnejší a z neho sa potom vyprofiluješ niektorým smerom.
Tatko Biker


Ahoj. Musím vymeniť pneumatiky na motorke na jar a premýšľam,čo tam dať. Mám Suzuki GSR 600 a jazdím tak 50% kochačku a 50% svižne, alebo dosť svižne. Premýšľam nad Pirelli Angel GT alebo Diablo Rosso 3. Pezinskú Babu jazdím dosť často. Rado

Čau Rado, ako vieš alebo si sa dočítal Angel GT je Sport Touring pneu. Pre segment Sport Touring je najťažšie urobiť dobrú pneu, pretože musí vedieť robiť všetko dobre. Mala by byť zábavná, dobre rezať zatáčky, vydržať dlho a zniesť aj zaťaženie spolujazdca a batožiny.
Angel GT má dobrý grip v rôznych poveternostných podmienkach a aj v daždi. Je dvojzložková a jej najväčšia výhoda je, že výdrží asi najdlhšie. Dobrá pneu na všetko, aj kochačku aj svižnú jazdu.
Na druhej strane máš Diablo Rosso 3 čo je pneu určená pre Superšporty ktorá má dobrý grip a je určená na cesty. Guma obsahuje zlúčeninu kremíka čo jej dáva ešte väčší grip pri rôznych teplotách. Zadná pneu je tiež dvojzložková. Jej športový profil je vhodný na rýchle preklápačky v zatáčkach. Je to vysoko výkonná pneu. Ak beriem do úvahy že jazdíš sám bez batožiny a máš rád Babu je táto pneu dobrá voľba pre teba. Treba však rátať s menšou životnosťou ako Angel GT.
Takže voľba je na tebe.
Odpovedz si skôr, čo je pre teba dôležitejšie? Či univerzálka s dobrým gripom a dlhšou životnosťou, alebo výkonná pneu s ešte lepším gripom, ale kratšou životnosťou. Ani jedným rozhodnutím nič nepokazíš. Tatko Biker